POROWHITA - Reisverslag uit München, Duitsland van Mattijs Erik - WaarBenJij.nu POROWHITA - Reisverslag uit München, Duitsland van Mattijs Erik - WaarBenJij.nu

POROWHITA

Door: MatthijsenErik

Blijf op de hoogte en volg Mattijs

19 Juli 2022 | Duitsland, München

Tradities. Het niet afmaken van een vakantieverhaallijn is er één. En voordat je denk dat de traditie gebroken gaat worden, lees eerst de rest maar.

Om naar München te komen mogen we nog door een toltunnel. Ofja, mogen... als we vrijwillig afstand doen van ons geld. Erik zijn creditcard weigert (altijd een heerlijk moment), dus Matthijs redt de dag met zijn plastic. Voordat we echter konden betalen hebben we hier een goed uur compleet de tent afgebroken met wat goede muziek. Wat anderen een file noemen, is voor ons gewoon een prachtige plek om te geinen en de muziek wat harder te zetten.

Eenmaal aangekomen in München hebben we geen idee waar we Goldmember gaan parkeren. Matthijs regelt binnen in het hotel wat, terwijl Erik een groot deel van de stoep blokkeert met blauw/goude weelderigheid. Matthijs komt terug en ze hebben waarempel een parkeergarage: eentje met Duplex parking. We kijken elkaar aan... ooit van gehoord? Nee, maar het systeem was volgens de balie toch buiten werking. Eenmaal in de kelder van het gebouw zien we wat het is: een systeem waarbij door de parkeerplaats 90 graden te kantelen er 2 auto’s op 1 parkeerplek kunnen staan. Dit betekent echter wel dat je een helling van 45 graden omhoog moet overwinnen om te parkeren. Vol goede moed slingeren we ons apparaat ertegenaan, om vervolgens een hap uit de vloer te nemen met de trekhaak. De koppeling vind het ook niet geweldig, en met meer gas komen we er ook niet. We laten uiteindelijk een goede meter uitsteken, om de handleiding eens te lezen. Die biedt niet veel hulp, dus we laten het maar zo.

Slaap, covid testen, rijden, thuis. Lang verhaal kort: Goldmember verkocht voor de export. In vol ornaat overigens. Dus die kun je ooit nog wel een keer tegenkomen :)!

Maar, de reis... Rusland. Dat zit er de komende tijd even niet in. Alhoewel Rusland op reis is naar ons momenteel – iek. Maar we zijn niet voor 1 gat te vangen. Na wat googlen, boeken en klooien (en heel veel toeval), hebben we een plek gevonden om toch onze Rusland reis een vervolg te geven: St. Petersburg. Maar dan in Florida. Aangezien deze Waarbenjij volstaat met foto’s, kun je meelezen op: https://matthijsenerik1.waarbenjij.nu/

In volledige stijl van vrijheid zijn de bestaande mailcontacten al overgezet. Maar je kunt altijd jezelf uitschrijven :p

• 19 Juli 2022 - 14:08

Liset :

Ah, closure... Heel fijn voor de neuroten onder ons. En een mooi voorproefje van de volgende reis natuurlijk, no pressure. Have fun!